fredag 20 februari 2015

Tänka sig, att Pitbull sa en sak som berörde

Not in a million years trodde jag att dessa ord skulle lämna min mun, att Mr Worldwide aka Pitbull uttryckte något som jag tyckte kändes riktat till mig. Satt i bilen och skulle till att starta den, kämpade med att undvika en ångestattack som kommit med jämna mellanrum de senaste dagarna och riktade min ilska mot bilstereon när jag hörde Pitbull säga något som fick mig lugnare. I samma ögonblick jag bytte kanal till världens sämsta radiokanal, Loop, hörde jag detta:

"This for anybody going through tough times, believe me, been there done that. But everyday above ground is a good day, remember that."

Och ja ba jaaa du Mr, Worldwide, där sa du något som jag verkligen behövde. Fast allt är skit måste en ändå vara glad över att en lever, för det kunde vara värre... Jag tänkte ju också så klart att det där har mannen utan haka inte kommit på själv, och fatta segerkänslan när jag luskade ut att orden "everyday above ground is a good day" även sagts i Scarface.

Här är låten i fråga. Den är ganska skit sådär annars, men där runt tre minuter blir det lite djupt.


1 kommentar:

Carina sa...

Kloka ord och är det inte kul att man får höra det man mest behöver när det gungar under fötterna? Det är bara att tacka :-)