fredag 23 januari 2015

I can´t be happy with grown-up hair

Sitter med blekning i håret och funderar som vanligt på om jag kommer att ha kvar något hår efter att jag tvättat ur det. Det är ca två månader sedan jag färgade håret rosa och blått, och sedan dess har jag fått en utväxt på ca 3 cm, kan inte fatta varför mitt hår växer så förjävligt snabbt. Det känns jobbigt när jag alltid färgat håret och aldrig i en färg som påminner om min egna "askblonda" (läs råttfärgade) nyans, vilket innebär att jag har perfekt färgat hår i en vecka innan utväxten börjar synas. 
Ni som inte känner till underbara Jenna Marbles ska genast söka upp henne på Youtube och kolla på hennes underbara videos, och hon och jag har ungefär samma inställning till hår och hur det ska behandlas. Jag har aldrig brytt mig om mitt hår på det viset som att jag skulle vara stressad över att det någon gång skulle bli misslyckat eller se konstigt ut, för då rakar en av det! Bra lösning tycker jag :). Jag har alltid experimenterat med färger och frisyrer, och jag har väl varit till frissan en handfull gånger under de senaste tio åren, jag håller mig oftast till sådant jag kan fixa själv. Jag har försökt ha "normala" färger, som brunt, men alltså jag kan inte ha vuxenhår, det går bara inte. När det finns så många häftiga färger en kan ha i håret, varför inte ha det då? Jag trivs jättebra i mitt My Little-pony hår och ångrar inte en sekund att jag färgade det, jag har fått kommentarer om att jag är "modig" när jag vågar färga håret i sådana här färger, men alltså det är ju bara att göra det? Det krävs väl inget speciellt mod för att färga håret den färg en vill ha det, och skita i vad alla andra tycker... Jag önskar jag haft bilder från när jag rakade huvudet som femtonåring, och jag bara hade en grön pannlugg, det gillade jag verkligen, lite extremt om jag skulle göra det idag, men jag är inte främmande för tanken. 


Skulle en frissa se vad jag gör med mitt hår, eller hur jag gör när jag färgar eller klipper det skulle de säkert få en hjärtattack, för det är nog knappast så en ska göra på riktigt. Men det blir oftast bra, och som sagt, blir det inte det så är det inte hela världen. Det är ju bara hår.

Inga kommentarer: