fredag 9 januari 2015

förlåt, mer musik...

Ok, jag kan konstatera att jag för tillfället är inne i en period då jag verkligen crejvar efter ny musik. På kvällarna sitter jag och dammsuger youtube efter nya upptäckter. Ibland går det bra, ibland mindre bra. Men under den senaste veckan har jag hittat så mycket ny, bra musik så det är helt otroligt. Ni vet den där känslan när en hittar en låt eller ett band som är så bra så en blir lite provocerad? När deras låtar är så bra så det gör lite fysiskt ont, och en börjar må lite dåligt? Okej, kanske det bara är jag som upplever viss musik på det viset, men det kan ibland uppstå en känsla som jag kan tänka mig missbrukare kan få av en riktigt bra tripp. När allt runt en försvinner och det är bara jag och musiken. Det händer ofta när jag är på blues-spelningar, att jag blir hög på musiken, och tänk vilken gåva, att inte behöva använda droger för att komma till the happy place. I vilket fall som helst så hittade jag så sent som för en timme sedan bandet Blues Pills, vars sound är som om Led Zeppelin, Deep Purple och Janis Joplin skulle ha ett band tillsammans. Jag är annars inte så superimpad av 70-tals heavy, men min fars musikintresse har dock lämnat sina spår och jag kan därför konstatera att detta band är helt otroligt, och svenska (!) Elin Larssons röst får det att hugga till i mellangärdet. Helt sjukt... Detta är musik som ska spelas riktigt riktigt högt, och lyssnas på när en har tid att hänge sig åt det vackra i det hela... Hoppas de kommer till Finland någon gång. Så jag får dö musik-döden.



min favorit nu för tillfället, Little Sun.






Inga kommentarer: