söndag 21 december 2014

Shit, en årsresumé

Ja, jag är ju inte den som är den. Så därför ska jag för kanske första gången under min bloggkarriär försöka mig på en resumé över året som gått. Tar samma lista som alla andra använder så blir det lättast. Tjoflöjt.

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?

Njae, inte vad jag kan komma på egentligen. Färgade håret rosa och blått kanske? Stigit upp klockan 5 en sommarmorgon för att åka och meta med familjen och inte få någon fisk, men upplevelsen i sig var så härlig så det gjorde inget. Ja, och börjat använda menskopp förstås.

Smokeys bild från en av de otaliga gångerna vi fiskade i somras

Vilka länder besökte du?

Sverige och Estland (för första gången, så det platsar ju även in på första frågan).

Är det något du saknar 2014 som du vill ha år 2015?

Skulle väl vara ett större ställe att bo på, annars orkar jag inte lägga energi på att tänka på saker jag inte har, och glädjas åt det jag har (kan jag ju försöka inbilla mig själv)

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?

Nå, jag minns ju alltid mina närmastes födelsedagar och min och Smokeys årsdag, Annars vet jag inte vilket datum som skulle vara specifikt eller värt att minnas. 

Största misstaget?

I don´t do mistakes. Nånää... Kanske att jag prioriterat jobbet lite för mycket framför skolan i år igen, vilket har resulterat i att jag velat flytta ut i ödemarken för evigt och bara vara ifred från alla måsten ett flertal gånger under hösten. 

Bästa köpet?

Guu vilka tråkiga frågor. Menskoppen antagligen. Och all god mat och middagar som jag och Smokey fått uppleva under året är bra inköp.

Vad spenderade du mest pengar på?

Tråkiga saker som kommer på köpet med livet. Hyra, kostnader för fordon och bensin, och dagisräkningar.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Många saker gjorde mig glad under året. Bl.a att jag, Smokey och Lillan fick spendera nästan hela sommaren tillsammans utan måsten, utan vi fick bara njuta av sommaren och vad den erbjöd. Det gjorde mig också glad att få besöka Power Meet i Västerås igen och att få fortsätta traditionen med att åka på Blues at the Farm/Beach med pappa och co. Det gjorde och gör mig också jätteglad när jag vet att jag har så många braiga människor i mitt liv, som gör mig glad...

Världshistoriens bästa familjebild, tagen innan Lillan klippte av sig håret, tydligen.


Första natten på Mälarcampingen på PBM, kuskade Volvo i år, bästa husbilen ever..

Jag och Smokey på Blues at the Farm i Närpes

Cruising i Västerås, ser mer ut som Miami med tanke på det palm-liknande trädet i bakgrunden


Raggare så långt ögat kan nå <3

Vilka böcker kommer alltid att påminna dig om 2014?

Säg det du. Jag läste många böcker, men jag tror inte jag kommer att tänka tillbaks på någon speciell som påminner mig om just det här året? Läste Nina Björks Under det rosa täcket, men den kommer jag knappast att koppla ihop med det "feministiska" året 2014...

Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?

Både och. Gladare för att jag fått spendera så mycket tid med folk jag tycker om. Ledsnare för att världen är så jävla dum i huvudet.

Vad önskar du att du gjort mer?

Varit och dansat med Smokey mera, det känns att vi inte varit lika aktiva på den fronten i år som tidigare år. 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Angstat över saker som en ändå inte kan göra något åt. Önskar även att jag haft mindre jobbig PMS.

Favoritprogram på TV?

Sa du tv så väljer jag tv. Historieätarna. Trotsa att jag börjar bli riktigt less på att se Erik Haags röv/skrev i varje avsnitt, plus att han beter sig väldigt ouppfostrat i vissa situationer. Älskar Lotta Lundgren dock, skulle vilja ha henne som bästa vän för evigt.

Bästa boken du läste i år?

Oj. Lågan som brinner, Under det rosa täcket, Caitlin Morans How to be a woman och Morantologi, Eddie Meduza-biografin och Liv Strömqvists 100% fett...

Vad gjorde du på din födelsedag?

Drack champagne till frukost, fick fina presenter och blev uppvaktad av min familj och vänner. Somnade på soffan framför tv på kvällen as usual. Det är inte så mycket action när en fyller 26.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Har svårt att tro det. Har haft ett riktigt bra år, och jag tror 2015 blir minst lika bra om inte bättre. Den som lever får se :):):):):):):):):):):):)

Och så min nya favoritlåt på det..




Inga kommentarer: