onsdag 12 november 2014

vad är en dag utan lite sexism och övergrepp? ingen dag alls skulle jag tro

Alltså den här videon, kolla in den och dö inombords en smula:


"I´ve got a waterbed" alltså what the actual fuck? Och det kusliga är att detta inte är något som endast sker i stora metropoler som L.A och New York, utan det räcker med att ta sig till lilla Vasa, bli lite full och sedan ta sig till en taxikö för att man ska råka ut för diverse "hjälpsamma" män. Man kan alltså dra slutsatsen att där det finns fulla kvinnor finns även män som ser en chans att ha lite skoj i sin waterbed, och inte är rädda att ta den chansen = att utnyttja en full kvinna. Och sedan om något skulle hända kan man ju slå vad om att man själv bär skulden, FÖR DU VAR JU FULL! Det var självförvållat och som kvinna borde man veta bättre än att gå omkring och vara full hur som helst. Nej hemska tanke, att en som kvinna ska kunna röra sig fritt, nykter eller full, utan att bli betraktad som ett stycke kött...

Och det här, jag finner inga ord... 


Usch vad lessen jag blev, att människor inte säger till.. De står där och dricker kaffe, och en frågar t.o.m om de kan vänta med sitt gräl så hon får gå ut först?!?! Nej gott folk, ser ni människor, oavsett kön, som blir utsatta för våld ska ni säga till, det är det värsta som finns att stå på sidan och hålla käft, det när denna våldskultur ännu mer..

Hur har dagen annars varit då? Ja, sådär om jag ska vara ärlig. Lillan fyller ju fem idag, och som present fick hon feber så jag fick hämta hem henne från dagis tidigare idag. Vet inte vad hon har för fel, liknar lite det hon drogs med sist hon var sjuk. Feber, och så kräktes hon en gång och efter det blev hon bättre i skick, påminner lite om migrän. Jag hoppas inte jag fört över mina migrängener på henne, för då har jag nog dåligt samvete som mor. Hon somnade som ett ljus strax efter åtta, helt färdig stackaren, så imorgon hoppas jag hon blir kryare. Och själv har jag blivit förkyld, känns som hjärnan ska tränga ut genom pannbenet och snoret rinner hela tiden. Så nu ska jag hälla i mig lite finrexin och sedan gå och krypa till kojs bredvid mitt febriga barn, för jag orkar inte mer med den här dagen. Tack å hej.

2 kommentarer:

Carina sa...

Jag orkar inte bli arg längre - jag blir bara så matt. Jag försöker omvandla hopplösheten och ilskan till något konstruktivt istället men det är inte lätt. Jag vet ändå att ditt engagemang kommer att föda nånting gott så fortsätt att slå på trumman!

Heidi sa...

http://livsstilspusslet.wordpress.com/2014/11/14/fejkvald-civilkurage-och-trauma-om-hissfilmen/

<-- Lady Dahmer länkade till detta från sin fb-sida.. Jag var likt du väldigt upprörd över den där hissfilmen men efter att ha läst det där blogginlägget började jag typ känna avsmak för det av andra orsaker?