torsdag 25 september 2014

sommarbilder

Nåjaa, då har jag slösat bort några timmar av mitt liv och redigerat några bilder från den gångna sommaren. De här är de "anständiga" bilderna från systemkameran, eftersom jag inte helst tittat igenom bilderna från digikameran. Men, här är de i alla fall, bilderna på vad vi sysslat med i sommar...

De första bilderna är från juni och midsommarhelgen. Det var ju rövkallt hela juni så vi gick mest med vinterjackor och stickade mössor för att inte frysa ihjäl, men vi var ändå ute i skären och firade midsommaren som var kallare än julen...

 vi har paddlat...



 och sprungit på klippor...

 tittat på intressanta saker...

 sprungit på ännu mera klippor..

 förundrats över den vackra naturen...

samlat fjädrar som sig bör...

 klätt ut oss...

och kikat..

I juli åkte Smokey ut på motorcykeltur och vi stormade även iväg till Power Big Meet i Västerås. Vi valde att ta båten över till Umeå och sedan köra ner till Västerås därifrån, en resa som hette duga. Men vi körde i ett sträck och anlände till Mälarcampingen runt halv tre på följande morgon. I juli var vi också mycket ute på sjön, både i Närpes men vi blev också bjudna på utfärd till Valsörarna tillsammans med min far och R. Vi badade och var på stranden och hann med flera middagar i Oravais. Den afrikanska festivalen Agoo Africa ordnades också i stan där mamma var med och uppträdde så några bilder av det kommer också. 





 Påväg ner genom Sverige längs med Höga kusten, så vackert så man vill dö..

 Såg vackra regnbågar som en bild på intet sätt gör rättvisa

 Natten sänkte sig över landet och älvorna dansade på ängarna..



Solnedgång i Sundsvall..

 Vi har dansat så hatten fallit av..

Middag under kastanjen i Oravais

 Badat på Storsand..

 Legat och plaskat på en madrass..


 Båtutfärd åter igen..



 På upptäcktsfärd på Sandgrynnan

 <3

 Mina filosofer..

 Mera spring..



 Flottpaddling igen, nu är det dock lite varmare..



 Här är vi på väg ut till Valsörarna, på sommarens kanske varmaste dag... 

 om jag inte tar fel är det här utsikten från "Brånnin", och även om jag varit där många gånger i mitt liv har jag aldrig sett ett sådant lugnt hav.

 En liten stuga utanför Valsörarna. Där skulle jag kunna bo..

 Doften av varm ljung och enris, man kastas tillbaks i tiden ca 20 år..

 Självaste fyren


 Ännu mera hav. <3

 Afrikansk festival i Vasa centrum

 Ännu en sjukt varm dag, nästan lite för varmt..

 Mamma dansar (hon med det stora håret)




 Jag blev oerhört irriterad på mig själv när jag gick igenom bilderna, eftersom jag tydligen har väldiga problem med att hålla kameran rakt när jag ska ta "landskapsbilder". Så det måste jag arbeta på. Ingen vill se sneda horisonter.. Hur som helst. Här var våran sommar och solen har gassat mest hela tiden...






Inga kommentarer: