fredag 4 april 2014

friday once again

Så vaknade man upp till ytterligare en fredag. Veckorna flyger iväg, det är ju snart typ påsk? Men det är bra, för det betyder att det snart är sommar.....
Idag ska jag, Lillan och min väna moder åka på inspirationsresa till Jeppis. Går med en förkylning som eskalerar för varje dag som går, med täppt näsa och halsont. Hostade upp konstiga slem"bitar" för en stund sedan, som jag inte riktigt kan förstå hur de har skapats inne i min kropp. Dock kan ju nya människor också skapas inne i min kropp så då är det väl inte så konstigt med en slembit i halsen nu som då. Anyways, det ska bli kul att komma ut med mamma lite, det är inte så ofta det hinns med now days.

Jag drömde annars helt sjuka saker senaste natten. Var skräckslagen då jag vaknade eftersom jag trodde det var sant. Jag, Smokey och Lillan bodde på något jättekonstigt ställe, såg nästan ut som en typ av härbärge med inte så fräscha sängar. Helt plötsligt såg jag jättekonstiga utslag på Lillans rygg, såg ut som sådana där "pållor" man kan få när man har torr hy.. Helt plötsligt förvandlades dessa till något som såg ut som koraller/svampar/sprucket berg. Och DET VAR SÅ ÄCKLIGT! Jag kände en sådan skräck, och sprang med henne till duschen för att skölja bort det hemska, då jag såg till min förskräckelse att jag också hade de där utslagen på mina ben (Efter att jag tagit av mig de fem par benvärmare jag tydligen hade på mig)!! Det stod en stapel med målarburkar bredvid sängarna där vi sov, och Smokey läste på dem och konstaterade att det fanns något gift i dem som gjorde att vi fick de där utslagen. Och jag tänkte "undrar hur mina lungor ser ut efter att ha arbetat med det där så länge", och när jag tittade på Lillans rygg igen så var äckelskapet borta, och så jag vaknade jag.

Helt. jävla. sjukt. 

Nej, nu ska kaffe kokas och roadtripen förberedas (=försöka få på Lillan kläder som är resvänliga, alltså inte balettutstyrseln eller någon av mina klänningar hon älskar att klä ut sig i), så hörs vi kanske senare idag...

1 kommentar:

Carina sa...

Hmmm, kan det vara ett budskap från dig själv till dig själv att det är dags att move away from that place? Iiiuuu! Jag ser dom där korallerna framför mig och kan t.o.m. känna hur dom känns. Huuu!!!!!