tisdag 11 mars 2014

när det inte riktigt funkar...

Jag har ganska mycket att göra i skolan nu, så mycket att jag inte tänker på annat än skolan egentligen. Därför var det med skräck jag gick och la mig igår efter att Lillan klagat på att hon frös och hade huvudvärk. Jag hittade inte sömnen, låg och vred och vände mig, och så var det dags, klockan kvart över ett vaknade Lillan och hade feber och grät. Suck. Efter det blev det inte mycket sömn. Vi gick till soffan för att försöka sova, men Lillan sov bara korta stunder och jag hann inte somna däremellan. Så började hon spy. Gurgel gurgel och omeletten som hon åt till middag kom upp med en väldans fart. Så, då var det till att tvätta av flickstackarn, byta täcken och försöka sova en stund, vid det här laget var klockan halv fyra. Lite före sex vaknade hon igen för att spy igen.
Problemet med det här är att jag hade föreläsningar i finska som började idag, och imorgon och på torsdag har jag obligatoriska föreläsningar i socialpolitiska modeller i förändring. Så det här var riktigt dålig tajming, må jag säga. Men, huvudsaken Lillan skulle bli frisk, så får man ta det andra sedan. Det är bara så irriterande...

Inga kommentarer: