söndag 12 januari 2014

Häxan Surtant (PMS)

Idag har det inte varit en skojig dag ska jag tala om för er. Jag har PMS från helvetet och vaknade med samma glädje man får när man stiger i hundbajs på en regnig trottoar i mitten av november, i sina finaste mockastövlar, vita sådana också, bara för att ni ska FATTA hur jävlig jag har känt mig idag. Har inte helst klätt på mig riktiga kläder, har gått omkring i ful-kläder hela dagen och känt mig arg. Lite som Carrie gjorde i filmen vi kollade igår, hon var inte heller så jävla glad där på slutet. Bra film annars, sympatiserade hemskt med stackars Carrie som blev mobbad och hade e helt wacko morsa, har inte sett originalet så jag kan inte säga om den var bättre eller sämre, men helt ok film när det inte kommer något annat. Har suttit och pluggat typ hela dagen, och aldrig har det tagit så länge att läsa en artikel och skriva 3 sidor text, min hjärna samarbetar inte idag heller.
Tänkte skriva en recension om spelningen vi var på i fredags, eftersom det var faktiskt något av det bästa i bluesväg jag någonsin hört. Men det gör jag senare, när jag är gladare, vilket troligtvis inte kommer att ske idag, men kanske imorgon.
Kalaset gick förövrigt bra, inte tusen skrikande barn utan endast 6 relativt lugna småtjejer som åt sig höga på socker och slet och rev i alla spännande leksaker de kunde hitta. Själv satt jag och pratade med värdinnan och åt popcorn och tårta. Och var mig själv.
Nu ska jag gå och göra mat, ta ut min ilska på varma smörgåsar, bre smöret extra hårt och så...

googlad bild, as usual

Inga kommentarer: