onsdag 15 januari 2014

ack du kalla januarimorgon

Jag älskar att bo på landet. För det är bara på landet man kan uppleva det som hände i morse, inget stort och världsomvälvande, utan litet och charmigt. Klockan 07.25 står jag i den bitande kylan och skrapar bilrutorna innan jag ska föra Lillan till dagis, medan hon sitter i baksätet och skriker frenetiskt att jag ska sätta på värmen i bilen (vilket jag f.ö hade gjort, men när det är -20 ute tar det en stund innan det märks). Mitt i allt hör jag ett motorljud som inte är bil eller motorsåg, och jag tänker att det kan ju inte vara sant. Ljudet kommer närmare och helt plötsligt kommer en skoter över gården som inget hade hänt, jag vänder mig om och höjer något förvånad handen till en hälsning och föraren hälsar tillbaka. Kände mig som innehavaren av en statistroll i Pistvakt.

Nu ska det betalas räkningar och sedan är det jobb som gäller. Och efter jobbet måste jag börja ta itu med skoluppgifter, eftersom det verkligen börjar hopa sig nu. Det kommer att bli en tuff vår har jag på känn, och lyckas jag klara av alla kurser jag har planerat in så får jag verkligen vara stolt över mig själv.

Ni som är Johnny Cash-fans har kanske hört att det ska ges ut en "glömd" skiva med tidigare opublicerade låtar i mars, om jag inte har fel. Jag hörde en av låtarna i förrgår, She used to love me alot, och den var himlans bra.



Inga kommentarer: