söndag 22 december 2013

lyckan

Skriver första inlägget från min nya dator som tomten kom med några dagar för tidigt i år. Jag kan inte fatta det ännu, att jag faktiskt har en splitterny dator, som knappt hörs när den är igång, startar snabbt och gör som man vill. Och så är den rosa! En Samsung Notebook, något som jag själv knappast aldrig skulle ha övervägt om jag själv skulle ha investerat i en dator. Som sagt känns det overkligt, men ack så skönt att slippa fundera om den gamla datorn vill starta eller inte, utan nu kan man verkligen lita på sitt verktyg och inte ödsla tankeenergi på huruvida sakerna man skriver finns kvar när man startar datorn nästa gång...






Vi var till Oravais på middag i går, och det var übertrevligt som vanligt, åt gott, fick julklappar och spelade spel. Lillan fick sin efterlängtade kikare, och oj vad hennes ögon tindrade när hon såg vad det var i paketet. Hon blev så glad och kunde knappt fatta hur hon kunde få något som hon önskade sig. Hon fick också en sagobok, en bok om rymden och en jävligt tuff HD-jacka som blir perfekt till kommande bilträffs-säsong. Jag fick också en bok med jättefina stickmönster inspirerade av vampyrer, så nu har jag nog att bita i om jag ska avancera från sockor och vantar. Smokey fick också sitt efterlängtade whiskey, så alla var verkligen glada och nöjda.

I morgon ska det stökas och kokas inför julafton, men annars så känner jag ett visst lugn infinna sig, det blir nog bra oavsett vad man hinner med och inte. Smokey hämtade världens finaste julgran i fredags, och jag tror det är den finaste granen vi har haft under dessa tre år vi firat jul tillsammans, Lillan blev eld och lågor när vi tog in den, och det är det som gör att allt slit är värt det i slutändan, när hon är lycklig, det är det som är viktigast...

Och så fann vi en ny låt till soundtracket för julen -13, kalas...


Inga kommentarer: