fredag 6 september 2013

fredag och ledig dag

Från och med september är Lillan endast sjutton heldagar i dagis, och det innebär att hon har en dag i veckan ledig, som oftast är fredag. Detta på grund av att jag sällan har föreläsningar på fredagar och därför är det lika bra att ta tillfället i akt och ta vara på tid med min avkomma.
Så idag har vi alltså vår lediga dag och den har börjat med att Lillan vaknade kl 07.00, tog med sig täcken, kuddar och mjukisdjur som hon placerade runt och ovanpå mig i stora sängen, allt medan hon sjöng konstant. Så det var bara att gnugga sömnen ur ögonen och stiga upp. Nu är frukosten intagen och tidningen läst, och nästa projekt blir att måla fransen och försöka klä på Lillan för en resa in till stan. Det ska inhandlas födelsedagspresenter åt Smokeys systerbarn som ska firas i helgen, och så ska det handlas fredagsmys-tillbehör till kvällen. Jag ska på middag med klassen i kväll och min allra underbaraste Smokey ska vara hemma med Lillan.
På dagens schema står också att plocka äpplen så jag får koka äppelmos till vinterns grötfrukostar, och eventuellt baka en blåbärspaj om jag tyar (mitt nygamla favoritord, inspirerat av Utvandrarna-serien).

Och så klart lite fredagsmusik: Laura Mvula - That´s alright


1 kommentar:

Carina sa...

Laura Mvula är WOW! Tack för att jag fick nys om denna amason!