måndag 30 september 2013

en typisk måndag

Ja, idag är en sådan där dag som man helst skulle kunna hoppa över. Har inte så mycket till övers för livet idag, har ingen ork att ta itu med saker som jag borde ta itu med, lyssnar på ett program från p1 hur man städar i kungliga salar. Orkar inte ta upp böckerna som borde läsas, orkar inte plugga akademiska engelska ord.
Annars var helgen bra. Var i skolan på fredag kväll, och på lördag var jag och Smokey i stan för lite shopping. Jag hittade äntligen ett par vinterkängor, så nu var det problemet ur världen, behöver jag inte frysa tårna av mig i converser längre. På lördag kväll var vi och firade bästa J´s födelsedag, satt hos henne med nära och kära innan vi for till stan (vilket kanske inte var ett så klokt beslut för min del). Vi dansade, jag drack en drink för mycket och så slutade kvällen inte så bra som jag önskat. Men ibland blir det bara så, och som tur är det inte så ofta jag blir känslomässigt instabil på grund av vin. Ibland blir det bara så.
Det är inget jag funderar på idag, det är sällan jag angstar över saker jag gjort på fyllan, eftersom jag sällan gör så hemska saker så jag borde ha dåligt samvete dagen efter. Och nog är det tur man har vänner som cruisar i stan i tid och otid, så man slapp betala en halv förmögenhet till taxi hem.
Saknar Lillan också, hon har långhelg hos sin far och kommer hem imorgon eftermiddag. Det känns så tomt utan henne här.
Nej fy fan. Det är väl bara att ta itu med skolarbetet, det är inget som väntar, hur lejdon man än har.

Inga kommentarer: