onsdag 28 augusti 2013

vad vi gjorde i juni. bl.a.

Eftersom jag vet med mig själv att jag inte har tålamod att sitta och ladda upp alla bilder från den gångna sommaren på en gång, så gör jag så att vi tar en period i gången. I dag är det dags för junimånad, låt oss se vad vi hade för oss då.

Jag och Smokey förlovade oss som bekant i mars och i juni var det dags för den stora festen. Och det blev en lyckad fest.

 Tillverkning av bordsdekorationer

 Lila och vita syrener + "antik"snöre användes

 Här höll vi hus, Munsmo byastuga

 Han som jag förlovade mig med <3

 Uhuu, romantic.

 La Familia

 Det är ju många gånger bevisat att min släkt (mammas sida) inte kan ta gruppbild. Det framkommer speciellt i denna bild eftersom den var bäst av 10 olika försök.

 Sen kom the partypeople

 Skål för bövelen.
 Värsta raggarbruden.

Solen steg upp över Munsmo när jag vandrade hem i arla morgonstund, full, nöjd och trött efter världens bästa förlovningsfest. Tack alla som var där och alla som gav oss gåvor. Ni är guldisar allihop!

Vi har också hängt hos min far i juni. Några bilder på det.
 Bästaste vädret och cab-premiär

 Tuffaste tjejen

 Blomfotograf.

 Hm.

 MAAAT!! Har aldrig ätit eller grillat så mycket som vi gjort den här sommaren. Mat är gott. Jättegott.

 Konstnärlig bild på min Red Ruby.

Junimånen.

En junikväll brann himlen utanför vårt fönster. Var för lat för att gå ut och ta bild, så det blev en "fin naturbild tagen genom fönsterruta".



Vi hade picnic en mulen junidag. 

 Jag ser på den här bilden med ett konstaterande att det behöver införskaffas fina picnic-attiraljer. Hata plastbestick och dylikt.

 Lillan tog sig årets första dopp

Det var juni 2013, en bra månad. Nästa gång får ni se juli och våra äventyr den månaden.

Idag är typ enda dagen under mina två "lediga" veckor jag kan ta det lugnt under förmiddagen. Ska till skolan kl 13 för att träffa min egenlärare och få ordning på min studieplan. Sedan ska mat inhandlas och klockan 17 är det dags för Lillan att pröva på sin första fritidsaktivitet ever. Hon ska joina Dansbubblorna och få leka och dansa till musik. Ser mycket fram emot det och jag hoppas hon tycker om det, eftersom hon verkar vara en naturbegåvning när det kommer till takt och rytmkänsla. 

Och till sist dagens fiilis-låt: Regina Spektor/Folding Chairs

    
                                

Maybe one day, you´ll understand, I don´t want nothing from ya, but to sweetly hold your hand.

Inga kommentarer: