söndag 19 maj 2013

hetta

Det har varit varmt de senaste dagarna. Så varmt att man har svårt att tro att det är i mitten av maj. Helgen som gått har varit nice, på fredagen var vi och åt till Åminne med J&A och senare på kvällen agerade jag chaffis när vi for till Outback Cruisers garage i stan. Det var riktigt skoj att vara ute som chaufför, även om man blir trött och känner sig konstig dagen efter, trots att man varit nykter. På lördagen blev det en välförtjänt sovmorgon, och klockan 10.30 slog jag upp ögonen och kände att det kommer att bli en härlig dag. Det faktum att det var 23 grader i skuggan gjorde humöret ännu bättre. Iklädd soliga shorts och ett soligt humör for vi till Starören för kompishäng och det var nog tamejfan det härligaste jag gjort på länge. Att bara sitta i solen, ventilera tankar och uppdatera med senaste skvallret, medan pojkarna höll på med båten som skulle sjösättas senare på kvällen, gjorde att man inte alls ville att dagen skulle ha tagit slut. Till och med när man kände att huden höll på att börja koka på armar och bröst ville man gå inomhus, utan bara fortsätta ta emot de cancerframkallande uv-strålarna. Tyvärr var det ju inte lika skönt senare på kvällen när vi skulle gå och lägga oss, och ännu idag känns det som att skinnet är två storlekar för litet, men det är smällar man får ta. Vi var också ute på första båtturen igår kväll tillsammans med N&J, for in till stan på en öl på Kuntsis terrass, och vädret var helt otroligt. Bryggorna var fulla med fulla ungdomar och längs strandpromenaden strosade gamla och unga omkring och njöt av sommarvärmen, en helt perfekt kväll med andra ord. Såg också ofrivilligt två penisar tillhörande kissande män både på vägen till och på vägen från stan, det är sådana sevärdheter Vasa har att bjuda på soliga sommarkvällar. Också nakna män som rullade runt på bryggan där vi förtöjt båten kunde bevittnas, som tur satt vi för långt bort för att se hela spektaklet på nära håll, den situationen resulterade endast i himlande ögon och tankar om människans konstiga behov att göra helt banala saker efter att de fått något starkt i sig.
Det enda negativa med gårdagen var att det sket sig för Finland i ishockey, vilket inte bekommer mig desto mer. Men det gick heller inte bra för oss i ESC, och det känns lite mer sorgligt. Inte för att jag bryr mig om själva vinsten, men när man tänker på hur gärna Krista velat få en bra placering i tävlingen så kan jag inte rå för att jag tycker lite synd om henne. Men kanske det var så som det spekulerats kring; att Europa fortfarande inte är redo för att människor av samma kön kysser varandra in public, vad nu det skulle ha för betydelse när det kommer till kritan, men tydligen spelar det roll.
Idag har vi då haft ännu en varm dag, men ack så mycket man fått gjort idag. Eller mycket och mycket, helt tillräckligt för att känna att man kan sitta på soffan med gott samvete. Tvättade Smokeys volvo, och Ruby fick sig också en omgång, hon fick sig också en vaxning och jävlar vilken skillnad det blev, nu blänker hon som en hundpung i månsken igen. Smokey var snäll och vaxade klart när jag stack och jobbade en stund, han är helt underbar min fästman, bästa man kan ha. Lillan kom hem från sin far och nu är det endast soffan som gäller innan vi inleder en ny jobbvecka i morgon.
Där var några dagar ur mitt liv. Intressant, jag vet. Men nu vet ni vad vi sysslat med i alla fall.

Inga kommentarer: