torsdag 4 april 2013

det river och sliter

Våren alltså. Vet inte hur många gånger jag ska skriva om den här förbannade våren, men nu känns det som det händer något. Yeah Right. Har varit lugnare än i graven här på sistone. Anledningen är väl för att jag inte haft lust eller orkat blogga. Har inte haft något att skriva om egentligen. Det brukar väl vara så när man mår bra, och har mycket annat att tänka på än att blogga om meningslösa saker. (Det började just ett till intelligent program på Tv3 nu. Tonårsbossen. No comments.)
Våren gör sig påmind och jag vill börja gräva i jord och odla saker, plocka fram trädgårdsmöblemang och göra fint i trädgården. Newsflash: Här finns varken jord att gräva i eller en trädgård att plantera saker i. Trädgårdsmöblerna har stått ute hela vintern och det närmaste man kommer uteplats är väl mini-terrassen som är byggd bredvid ett massivt berg av byggavfall. Jag börjar rent ut sagt bli less på att bo här, jag vill ha en gård och gräsmatta, träd och blommor. Så om någon vet om något hus som hyrs ut eller ska hyras ut i solf-området kan de ju give me a shout, för den här lägenheten börjar verkligen bli för liten nu.

Har något annat spännande och världsomvälvande hänt? Nej. Förlovningsringarna fick vi på skärtorsdagen och nu har det blivit en vanesak att alltid ha den på, även om det kändes konstigt i början när man annars inte bär ring. Igår var jag också och hämtade ut mina glasögon jag beställde för några veckor sedan. De var skitsnygga och det är helt sjukt hur annorlunda världen ser ut nu när man ser saker på långt håll. Måste väl engagera mig att ta en bild hur jag ser ut i dem, de passar mig bra eftersom de är lite retroish och ganska stora :D :D

Och imorgon ska jag vara med i radio också. I ett inslag om tjejer som tycker om amerikanska bilar (uuuh) i radio X3M´s Jouren. Ska bli kul. Vet inte vad de vill ha fram med det egentligen, antagligen ska det väl funderas kring hur det är att vara tjej med ett intresse som främst associeras med män. Brukar vara så. Vad ska man säga om sånt? Jag har aldrig tänkt på hur "det är" att ha intressen som främst tilltalar män. Så är det bara. Beror väl på att man uppfostrats bra, att man lärt sig att man kan göra vad fan som helst oavsett om man har snippa eller snopp. Huvudsaken folk fattar att jag inte väljer att vara intresserad av något bara för att make a statement eller försöka bevisa något för någon, utan för att det tilltalar mig. Nåja. Får väl skriva ihop ett feministiskt försvarstal till alla jänkarälskande kvinnors fördel. Or not.

                                                         Sommar kom. Jag behöver dej.
framgooglad bild

1 kommentar:

Carina sa...

Hej Lina!
Vad roligt att få lyssna på radio X3M för en gångs skull! Alltså idag blir det då.
Jag ska hålla upp ögonen gällande hus. I know the feeling men jag är botad....

Carina