måndag 4 mars 2013

hejhejhej

Nästan en veckas frånvaro, jag ber om ursäkt. Har bara varit lite mycket om man säger som såå.. I fredags fyllde jag 25 glada år. Skulle det ha gått som jag tänkt skulle jag ha stigit upp i gryningen, börjat städa och baka kakor och tårtor till lördagens kalas, glatt åkt till skolan klockan 16.30 för att höra på föreläsning om unga med risk för marginalisering, återvända hem klockan 21 för att tillbringa min födelsedagskväll med Smokey. Vad gjorde jag? Jag steg upp i gryningen, kände en kärnvapenexplosion i huvudet, grät inombords, spydde, brydde mig inte om att Lillan valde egna kläder och kom till dagis i något som liknade jordgubbspyjamas, gick hem och drack treo, spydde igen, gick och la mig, kände mig totalt värdelös och förbannade varje migrän-gen i min kropp. Sov och stressade i drömmarna, vaknade klockan 15 och gjorde ett försök att städa, spydde efter att jag tittat mig i spegeln och inte känt igen mig själv, otroligt att man kan svälla upp sådär mycket i ansiktet. Gick och la mig igen. Klockan 16 åt jag två knäckebrödssmörgåsar och kände illamåendet avta, huvudvärken var dock den samma. Smokey-kärleken kom hem och berättade att han skulle göra middag åt mig som födelsedagspresent, jag bad till högre makter att jag skulle kunna äta, vilket jag några timmar senare kunde då vi avnjöt innerfilé av nöt och ugnsbakade potatisar. Smokey hade också bokat hotellrum på Kantarellis om två veckor när vi har vår två-årsdag som födelsedagspresent, vilket gjorde mig überglad eftersom jag var nervös över att vi inte skulle få tummen ur och göra det i år heller, eftersom det var tal om Kantarellis redan i fjol när vi varit tillsammans 1 år men det glömdes då bort.
Efter att ha gjort klart alla kakor mitt i natten gick jag och la mig och vaknade som en ny människa på lördagen, tuffade iväg till stan för föreläsning på Föregångarna och trots att vädret var piss var humöret ganska bra. Kom hem och folk började dyka in allt eftersom, fick otroligt mycket fina presenter, TACK allihopa! Det hade tydligen planerats någon typ av överraskning som jag inte visste om, vilket visade sig vara mat på Kantarellis med familjen, mycket uppskattat :). Sedan blev det baren, min syster var privatchaufför och jag är superglad att hon stod ut med oss hela natten, och vi dansade och hade kul ända in på småtimmarna. Det var verkligen roligt att vara ute med nära och kära, utan drama och utan bråk. Hade på skorna jag fått av far, och det är nu konstaterat att de gick bra att dansa i och jag hade bara medel-ont i fötterna när jag kom hem, så de fick helt klart godkänt. Det var en bra födelsedag med andra ord, och jag inleder mitt tjugofemte levnadsår nöjd och glad.
Har redan varit effektiv idag och gjort lite skoljobb. Nu ska jag ta det lugnt och läsa "Flyga Drake" en bok som hade mig fast från första sidan, rekommenderas verkligen, innan jag ska börja städa upp de sista spåren efter kalaset i lördags. Sedan vankas det kalas i kväll igen när svärmor har den äran att fylla år, så då blir det mera kaffe och tårta.

1 kommentar:

Carina sa...

Tack själv för en trevlig dag och kväll, Lina. Puss på dig!

Carina