lördag 19 januari 2013

när man behöver inspiration..

..då är internetet jävligt bra att ha. Man gögglar det man vill inspireras av, och på några sekunder överöses man av fina bilder som google anser att ska stilla ens behov av inspiration. Och samma sak är det med Youtube, vilka mängder av musik det finns, det finns så mycket så man kan ju inte ha möjlighet att hitta allt under en livstid. Så nu tänkte jag bjuda lite på mina senaste inspirationsfynd. Både bildligt och musikaliskt. Btw så var hela bakgrunden till mitt inspirationsbehov den att det är snöstorm utanför och mitt förakt till vintern växer allt mera.

Rosvo Rockers. Ett band från Överkalix som låter jävligt bra. Tycker det skulle vara på tiden med besök av något riktigt bra och framför allt nytt rockabilly band här i pampas. Länge sedan man fått dansa av sig.


The Legendary Raw Deal. Jävligt bra psychobilly, inte så hysteriskt som det kan vara, har aldrig hört dem förrän nu, men gillar ganska hårt.



Något som är verkligt nytt för mig är genren electroswing. DJ´s som mixar ihop gamla swinglåtar med nya moderna sounds. Skön musik och häftiga visdeos. Parov Stelar har många bra mixar på tuuben.



Och så lite inspis-bilder... (alla är googlade)







Och lite lindy hop så klart

                                     
                                     

Hot boogie Chillun
 

Rockabillyinspirerade män måste väl också få vara med på ett hörn


Rebound. Ganska bra musik. Finnar dessutom.


 
 Och så är frågan. Ska man eller ska man inte åka och titta på Go Getters på Hot rod and Rock shows kvällsparty i Tammerfors i april... 



Inga kommentarer: