måndag 21 januari 2013

morning has broken, once again

                                                  Godmorgon alla glada själar där ute!

En ny vecka med nya möjligheter har inletts och trots att det är måndag känns det ganska bra på något vis. Nu när vi i det Nordmanska-Engströmska-Lundska hushållet har kommit i gång med lite hälsosammare leverne som inkluderar motion, hälsosammare kost och en gladare inställning till livet så känns allt några kilo lättare. Det har nog sin inverkan på välmåendet, det här att man rör på sig och får frisk luft. I går var det underbart väder och vi hann ut på en promenad medan solen ännu var uppe, vilket inte alltid vill lyckas. Vi var ju också i goda vänners sällskap och tittade på Django Unchained i lördags, men eftersom jag inte vill spoila någons kommande filmupplevelse så tänker jag inte säga annat än att den uppfyllde alla mina förväntningar (som var skyhöga) och den kan absolut inkluderas som en av alla Tarantinos mästerverk. Bra musik, otroliga skådespelarinsatser och dialoger i världsklass. En bra film som alla borde se med andra ord.

Den här veckan avklaras sista skoldagarna på en längre tid, vilket innebär att det blir till att jobba för mig nästan hela februari. Och till och med det känns helt ok, fast det är tungt och tar emot, men man måste väl tänka på pengarna, för de behövs ju alltid. Det kommer väl att bli flera helger med skola i februari också, jag upptäckte att jag även kommer att spendera min 25-års dag i skolbänken, både fredagen då jag fyller och lördagen efter, det känns ju sådär, men det är väl smällar man får ta. Det kommer väl mera födelsedagar får man ju hoppas...
Imorgon inleds nätkursen i sociologi som jag ser väldigt mycket fram emot, lånade hem Anthony Giddens 600-sidiga "Sociologi" förra veckan och har börjat bläddra lite förstrött i den, men den verkar väldans intressant, och om det vill sig riktigt väl har jag kanske upptäckt en kandidat till ett långt biämne, eller i alla fall ett kort. Och nu på morgonen blir det dejt vid tritonia för att diskutera psykiskt välmående och börja efterforskning för hemtent i "Ungdomars psykiska hälsa"-kursen. Sedan föreläsning kl 13-16 som jag ser fram emot eftersom det är herr Nygård som står för dagens undervisning, och han kan konsten att göra en föreläsning intressant.

Här är en gammal goding för att liva upp stämningen lite, såhär på måndagsmorgonen...


Inga kommentarer: