måndag 14 januari 2013

ibland får man vara stolt

Som ni ser har jag åstadkommit en ny layout för min blöög. Måste klappa mig själv på axeln eftersom det gick över förväntan snabbt, och inte ett enda raseriutbrott behövdes innan det var klart. Nu är nästa projekt att få till en snygg profilbild, och när jag har tid och ork (och Smokey som fotograf) ska jag försöka mig på ett par victory rolls och en snygg pose så kanske jag för första gången i mitt liv får till en bra bild på mig själv. Vad händer annars då? Helgen har varit chill, hade som sagt skola hela fredagskvällen och lördagen, kom hem till en städad lägenhet efter skolan på lördag och det var så otroligt skönt. Sedan fixades det hemgjorda burgare på kvällen och sedan parkerades baken i soffan resterande tid av lördagskvällen. I går hade vi family fun och begav oss till "badparadiset" som finns här i stan, simmade och plaskade och hade det skönt, och Lillan som pratat om det hela veckan njöt till fullo. Trötta och klorifierade for vi till den högklassiga buffépizzerian Rax och tryckte i oss pizza och glass. Lillan var så trött så hon höll på att somna mitt i pizzan, hon orkade inte helst vara omöjlig och tvärtemot, som hon brukar ha en tendens att vilja bli när hon är trött. Nåväl, hem kom vi oss, trötta och glada efter en hel dag med äventyr, men aktiv som man är så hoppade jag i motionskläder och for på den första bailatino-lektionen tillsammans med J. Kom fram till att koordinationsförmågan inte är den bästa, och att det var skönt att använda muskler man inte riktigt visste att man hade. Kom hem och mitt i allt gick det upp för mig att jag och Smokey varit tillsammans 1 år och 10 månader igår, men vad hade varit bättre än att fira den helt omedvetet som vi gjorde, eftersom det var en av bästa dagarna på länge.
Snart dax att puttra iväg till skolan, det inleds en tyngre period nu igen med flera nätkurser, bland annat offentlig förvaltning (tjiho) och sociologi. Men det går väl an. Ska jobba alla lediga dagar den här veckan, så det bli tungt men det går bara man vill. Och på lördag är det dags för nya Tarantino-filmen. Vad jag har väntat!!

Inga kommentarer: