onsdag 9 januari 2013

det blir en bra dag idag

Man vet att dagen kommer att bli lyckad när man helt ofrivilligt får till den perfekta frisyren direkt man kliver upp ur sängen, och har endast för avsikt att få håret ur ögonen så snabbt som möjligt, men det bli en av de bästa hårknutarna man någon gång haft. Då känns det bra. Kan ju påpeka att dagen som förlöpte efter förra inlägget inte alls var perfekt, jag hade helt tappat förmågan att sminka mig, tänkte krocka med en kärringjävel med icke-existerande kunskap om bilkörning i stan, tappade allt jag tog i händerna, fastnade i dörrar och slog mig i dörrkarmar. Men jag skyller det på pms, något som jag självdiagnostiserade mig med igår. Jag har aldrig lidit av något sådant förut, men jag tror inte att det är helt utan relevans att jag har dödsångest och utstrålar hat mot livet och glada människor i samband med "den tiden på månaden". Jag är ju annars en glad och käck tjej med måttlig inneboende sarkasm, så något annat kan jag inte förstå vad det är. Nåväl, får fortsätta undersökningen om en månad då det är dags igen, så om jag då igen förvandlas till ett hormonellt pms-troll vars ilska utlöses genom Krista Siegfrids totalt värdelösa UMK-låt (undrar vilken taliban som skrivit texten till Marry me, dit for alla år av kvinnokamp, och synen på kvinnan som mannens ägodel i ett äktenskap förstärktes avsevärt igen. Härregud, vi lever ju på 2000-talet för bövelen).
Men som sagt; idag tror jag det blir en bra dag, för jag har den perfekta hårknuten uppe på huvudet och nynnar på denna låt (bästa reklamlåten som någonsin sett dagens ljus, om man inte tänker på Vivus låt om killen som gick på discus och träffade en smiskus och fick diverse odjur i de nedre regionerna. Den är också kul) Ha en strålande dag mina vänner!



Och som grädde på moset, ett bevis på att finlandssvenska tjejer inte vill annat än att gifta sig och bli slavar.


I'm your slave and you're my master
Oh baby, come on, take your shot

So marry me, I'll be your queen bee
I love you endlessly
I do it for you, for you, for you
Yeah, I do it for you, marry me, baby

I'll play your game, I'll change my last name
I'll walk the walk of shame
I do it for you, for you, for you
Yeah, I do it for you, marry me, baby

Oh oh, oh oh oh, ding dong
Oh oh, oh oh oh, ding dong

Inga kommentarer: