torsdag 1 november 2012

tillbaka till det normala

Ja det hoppas jag i alla fall. Lillan var så pass pigg och kry så det blev dagis för henne idag och jag ska så småningom leta mig till skolan. Känns ganska bra, efter dagar av hyperenergiska barnkanalen-barnprogram, askungen, snövit, pettson och findus och ducktales. Efter det här kan jag än en gång konstatera hur mycket dynga som visas åt våra barn på tv, visst, det kommer nog en hel del grejer som är helt okej att titta på, men vissa saker får min hjärna att smälta och blodet rinna ut genom öronen. Exempel på dessa:

*Nalle har ett stort blått hus (absolut värst, fy fan vad jag hatar den björnen)
*Roboten Rob
*Gissa hur mycket jag tycker om dig
*Djungelboken
*Fifi och blomsterfröna
*Vampyrskolan
*Adrian

Där var några av de enligt mig absolut värsta barnprogrammen som visas på barnkanalen nu, som tur är visar de inte I drömmarnas trädgård. för då skulle jag ta bort kanalen från kanallistan. Nåväl, Lillan är mest intresserad av Disney-filmer och Astrid Lindgren, och det är tur för det kan jag acceptera och tittar gärna själv på också...

På lördag är det Halloween-blues, och i år blir det väl antagligen andra året i rad som jag inte åker, även om det vore kul att se Keith Dunn för han verkar för jävla bra. Men jag vet inte om jag orkar engagera mig i att skaffa barnvakt, och pengarna kan man väl lägga på något annat kul, som kanske ett par jeans (utan hål) eller en ny tjocktröja åt mig själv, och Lillan skulle bl.a behöva en ny vintermössa. Bluesen hinner man väl med senare, den försvinner ingenstans...


Och på lördagsförmiddagen har de Alfons Åberg-teater på Ritz här i stan, det är alltså en barnteater och Lillan lät väldigt intresserad av att åka och titta på den. Tror det kostade 8 euro och började klockan 11. Samla ihop era avkommor och kom dit, kan ju vara kul med en hel sal full med skrikande barn och stressade föräldrar sådär på lördagsförmiddagen, hehe.

Inga kommentarer: