tisdag 16 oktober 2012

skrivaskrivaskriva

Tycker man inte gör annat än skriver, eller planerar sitt skrivande, formulerar om sitt skrivande i huvudet, raderar, skriver om, blir galen på alla tankar på formuleringar och synonymer till ord som det inte finns synonymer till. Men det är ganska najs ändå, det är ju det här jag har velat göra så nu är det bara att ta sig i kragen och lära sig att skriva på riktigt. Håller som bäst på med ett projektarbete som rör familjeförmånerna i vår land. Det är rätt så intressant, blev också positivt överraskad när jag för en gångs skull fick ett snabbt svar av FPA när jag mailade och frågade angående statistik över barnbidragets belopp genom åren. Ganska intressant att det har höjts med 4 euro sedan 2004, och ligger nu på 104,19 €/månad, jag förstår nog varför regeringen har föreslagit att inte indexjustera det fram till år 2015, det är ju ganska enorma summor det handlar om, jag menar, att matpriserna höjs med tre procent kommande år, att momsen höjs igen och att vi snart får betala skatt på luften vi andas är ju inte så viktigt. Så länge ingen säger något är det ju lugnt. Jaja.
Fick annars superbra respons angående min insändare i VBL som publicerades i fredas (tack Smokey för att du gav mig idén), och det känns bra att skriva när man får positiv feedback, annars känns det ju meningslöst. Och ja, negativ feedback är man ju också beredd på, men så länge man klarar sig undan sådant är det ju skönt. Man behöver ju iallafall inte vara rädd att bli skjuten i huvudet av oliktänkande på väg hem från skolan, som Malala Yousafzai, den 14-åriga människorättskämpen från Pakistan råkar ut för, jag hoppas innerligt att hon överlever attacken och att hon kommer tillbaka starkare än någonsin.

Nej, nu stänger jag datorn för idag för att invänta ett till avsnitt av det intellektuella kulturprogrammet Svenska Hollywoodfruar. Alltså. Jag vet inte varför jag tycker det är så skönt att titta på det, kanske för att man känner sig så JÄVLA smart, vis, klok och intelligent jämfört med de där sönderbotoxade lufthuvudena, det är bara Maria Montazami jag tycker är cool som fan, hon skulle jag vilja känna irl, hon låtsas inte vara någon annan än sig själv. Med läppstift. Men skulle jag träffa Gunilla Persson skulle jag först ge henne ny frisyr, nytt läppstift och sedan en skicka henne till en exorcist, för där har vi verkligen Hin Håle själv i ett par klackar. Bara det kommer upp på Tuben ska jag leta fram klippet och visa er där hon undrar om en orsak till varför de inte släpper in hennes mammas nya vårdare i USA är om hon är kommunist, ..."hon är inte kommunist eller så???" Haha...

Hejtå å gonatt

Inga kommentarer: