tisdag 30 oktober 2012

sjukis

Stackars lilla söta Lillan, så förkyld och otroligt trött och färdig. Förra natten var tung och det kändes som man inte fick många timmars sammanhängande sömn förrän morgonen pga Lillans hostande och febertoppar. Idag på dagen har hon varit ganska pigg, bara hostat och snorat lagom mycket, men nu på kvällssidan blev det jättejobbigt igen. Hon var så trött så hon bara låg under filten i soffan och inte brydde sig om någonting, sakta sakta viskade hon fram "ma-m-m-aa ja måst kisa, bä-ä-är mej ti vessa" och mitt hjärta grät blod och jag tycker så synd om henne. Hon somnade mitt i godnatt-sagan och det är så olikt henne så hon är verkligen inte frisk. Men det lär vara något som går, höstflunsa med hög feber. Jag hoppas innerligt att det snart går över, och att jag och Smokey klarar oss från eländet. Inte för att jag förstår hur det ska gå till när Lillan låg och hostade mig rakt i ansiktet hela natten. Men jag håller tummarna i alla fall, tycker inte jag har tid att vara sjuk nu.
Tänk att min Lilla snart blir tre år. Kan inte förstå vart tiden rusar iväg, det är helt insane. Snart är hon 15 och får hålla bort killarna med hjälp av en käpp och ge mig stressutslag.. Hemska tanke. Det behöver ju inte bli så, men man vet ju aldrig...
Skulle jag nu göra det som vore det enda rätta, så skulle jag ta datorn till köket och börja läsa några av de 4 artiklar som ska läsas till torsdag nästa vecka, eller boken som ska läsas till tenten som också är på torsdag nästa vecka. Men, jag tror inte jag orkar med det ikväll, kan hända jag istället helt medvetet somnar på soffan framför teven. Och försöker glömma att jag ska vara i skolan från 8.15 till 20.15 nästa torsdag.


Inga kommentarer: