lördag 22 september 2012

husmorsdag

Med en sambo som är på väg till Närpes för jobb och en dotter som är halva dagen hos sin far ser jag inga andra möjligheter än att ta i tu med de inplanerade höst-husmorssysslor. Det vill säga att kavla upp ärmarna, lägga på sig förklädet och baka bröd, göra egen müsli och koka äppelmos, och även koka saft av de sista vinbären som ligger i frysen, om jag hinner. Det ska bakas pizza till kvällens lördagsmys också, så hela dagen för mig kommer att tillbringas i köket. Inte mig emot, när man får fylla frysen och spara slantar här och där, och det behövs verkligen. 
Foton kommer senare i dag, eftersom jag faktiskt tänkte försöka dokumentera lite av mina köksbestyr. För jag vet att you all are dying av nyfikenhet och längtan att få se mina bakverk och dylikt, hihi.

Två låtar på det då...



Inga kommentarer: