fredag 28 september 2012

att vakna och vara extra kär

Idag är en sådan där dag då jag är extra kär. Älskar sådana här dagar. Man slår upp ögonen innan klockan ringer, ser Lillan som ligger och snusar fridfullt bredvid mig i sängen och saknar Smokey jävulusiskt mycket som for till jobbet tio minuter tidigare, en sån där dag som känns som den kan bli helt super, utan anledning egentligen. Går med Lillan till dagis och har planerat in hela dagen med plugg, födelsedagspresentshopping till två unga damer, fredagsstädning och allmänt njut. Och kärleken bara spirar i mig, känner mig otroligt lycklig och glad, lite som tjejen i den finfina musikvideon som går omkring med ett stort hjärta i famnen och bara älskar alla. Tyvärr så blev ju hjärtat lite för stort i hennes fall och folk tyckte hon var konstig, jävla människor som inte kan vara openminded. 
Hursomhelst! Så har jag redan under morgonen hört två superbra fiilis-låtar som bara har gjort min övertygelse om att den här dagen kommer att bli überbra! Och nu i skrivande stund kommer en till! Jisses...




För tillfället hör jag på tisdagens avsnitt av P3´s Morgonpasset, eftersom Anders Jansson som enligt mig är en av de roligaste människorna i Sverige nu för tiden är med, han har sådan humor som gör att jag faktiskt kan skratta högt för mig själv när jag hör på honom. Ni kan själv gå in och lyssna om ni inte har något bättre för er. sr.se/p3 och så söker ni fram tisdagens avsnitt. Kan varna att de spelar gangnam style en gång i den här sändningen, men det lyxiga är att man kan spola över skiten man inte klarar av att höra på :D.
Nackdelen med sådana här kärleksdagar är att jag är så känslig på samma gång, att jag kan egentligen börja gråta till vilken låt som helst bara för att det är "så sött", att titta på en disneyfilm som Lady och Lufsen kommer inte på fråga en sådan här dag, inte heller att läsa eller överhuvudtaget befatta mig med något som har med förälskade åldringar eller barn som gör gulliga saker att göra. Då går jag sönder. Tur att Bonde söker fru kom i onsdags, det skulle jag inte heller klara av att se idag.

                                          Bilden jag aldrig tröttnar på. Love u my darling!

Inga kommentarer: